0%

130-тонныя «БЕЛАЗы» – важнае звяно тэхналогіі адкрытай здабычы руды на Цэнтральным ГАКе

25 марта 2021

Новости

Два новыя кар’ерныя самазвалы БЕЛАЗ-75131 грузападымальнасцю 130 тон выйшлі на лінію па перавозцы руды на Глеявацкім кар’еры Цэнтральнага горна-абагачальнага камбіната Групы Метінвест (Крывы Рог, Украіна).

Экіпажы глеявацкіх белазістаў 18 сакавіка атрымалі ключы ад новых самазвалаў «БЕЛАЗ»

Гэта першыя ў гэтым годзе 130-тонныя «БЕЛАЗы», якія паступілі ў горна-транспартны цэх № 1 ЦГАКа па інвестыцыйнай праграме 2021 года. Менавіта машыны гэтага класа з’яўляюцца найважнейшым звяном тэхналагічнага працэсу адкрытай горнай распрацоўкі Цэнтральнага ГАКа, які ўваходзіць у топ-5 найбуйнейшых вытворцаў жалезаруднай сыравіны Украіны. За апошнія некалькі гадоў прадпрыемства, якое аб’ядноўвае адкрытую і падземную здабычу магнетытавых кварцытаў з наступным узбагачэннем, набыло больш за трыццаць кар’ерных самазвалаў серыі БЕЛАЗ-7513.

– Цэнтральны камбінат сістэмна абнаўляе буйную кар’ерную тэхніку. Сучасныя машыны дазваляюць больш эфектыўна спраўляцца з вытворчымі задачамі, у выпадку з самазваламі – павышаць аб’ём і хуткасць транспарціроўкі руды, скарачаць прастоі з прычыны рамонтаў. Адна з задач новай тэхнікі – паляпшэнне ўмоў працы і стварэнне камфортных рабочых месцаў для нашых белазістаў, – падкрэсліў генеральны дырэктар ЦГАКа Дзмітрый Шэўчык.

Цяпер у ГТЦ-1 ужо 35 «БЕЛАЗаў» такога класа грузападымальнасці. Па словах гарнякоў, 130-тоннікі – аптымальная тэхніка для працы 24/7 у няпростых умовах горнага рэльефу Глеявацкага кар’ера. Трывалыя і прадукцыйныя, яны вытрымліваюць і рэзкія перапады тэмператур, і штодзённыя выпрабаванні серпантынам дарог на 22-х гарызонтах кар’ера. Магутнасць самазвала забяспечвае 16-цыліндравы рухавік у 1 600 конскіх сіл. Яго ўзмоцненая рама, створаная з нізкалегіраванай сталі і ў месцах павышаных нагрузак дапоўненая зварнымі элементамі, мае высокую трываласць.

У камплектацыі 130-тонных кар’ернікаў маецца цэлы арсенал спецыяльных сістэм для бяспечнай працы. Відэаагляд сляпых зон, кантроль загрузкі, паліва і ціску ў шынах, блакіроўка ўздыму кузава пад ЛЭП – усё гэта вельмі спрашчае працу аператарам «БЕЛАЗ».